GizarteLAB
Eraldaketa dibergenterako Gizarte Berrikuntza.
Aurkezpena
GizarteLAB Gizarte Berrikuntzako programa bat da, Eusko Ikaskuntzak diseinatu eta garatua, funtsezko trantsizio ezberdinen erronken kudeaketari ekiteko.
Herritarrak ahalduntzea du xede, trantsizioko gizarte-gaitasunak garatuz eta trantsizioen ondoriozko tokiko erronkei aurre egin ahal izateko komunitateak sortuz.
GizarteLABen helburuak hiru dira nagusiki:
- Herritarrekin lan egitea trantsizio-gaitasunak garatzeko eta/edo indartzeko
- Udalen eta herritarren arteko harremana hobetzea, tokiko erronkak lantzeko gizarte-laborategi bat garatzeari esker (GizarteLAB)
- Trantsizioko komunitateak gidatzea trantsizioko tokiko politikak bultzatzeko (demografikoa eta ekologikoa) herritarren ekarpenak inplementatuz
Programak hiru fase bereizi ditu: batetik, trantsizio-gaitasunetan trebatzeko programa: GizarteLAB tailerrak, batez ere praktikoak, arinak eta parte-hartzaileak, trantsizioei arrakastaz aurre egiteko funtsezko gaitasunak eskuratzen laguntzen dute.
Bestalde, lehen fasea amaitutakoan, interesa duten pertsonek Trantsizio Komunitate bihurtzeko aukera dute, esperientzia eraldatzaileak diseinatuz eta ezarriz.
GizarteLAB esperientziaren jarraipena Komunitatea errotu eta indartzea da, esperientziak ezarri eta beste pertsona batzuei ezagutza transferitu ondoren. Komunitatea hazi, ahaldundu eta modu autonomoan funtzionatzen hasten da epe ertainean.
GizarteLAB programak metodologia propioa erabiltzen du, hainbat gairi eta pertsona-talderi moldatu eta egokitzen dena.
Faseak
1. Trantsizio-gaitasunetan trebatzeko tailerrak
GizarteLAB, pretende el desarrollo de competencias territoriales (ciudadanía, ayuntamientos y organizaciones) a nivel local. Lo que propone es la evaluación de las vulnerabilidades locales (ciudad, pueblo, etc.), el prototipado de soluciones y el escalado de experiencias. En GizarteLAB convergen los modelos de innovación social + metodologías ágiles de prototipado + desarrollo de competencias/capacidades de innovación y metodologías de evaluación relacional.
El proyecto pone un especial acento en el desarrollo de competencias de transición y diseño de iniciativas experimentales para estructurar una agenda de transiciones desde la perspectiva ciudadana (qué debe experimentarse para impulsar la transición hacia el Tercer Estado del Bienestar).
Para ello se utilizan técnicas como los Mapas de Vida, los Mapas de Futuro, los Mapas de Empatía, Personas etc. Dichas técnicas tienen el objetivo de invitar a reflexionar sobre los procesos de transición social y personal, con el fin de explorar las competencias necesarias para afrontar futuros inciertos.
Además, utilizando técnicas de prototipado rápido, las personas participantes diseñan una Acción Piloto para impulsar una iniciativa de forma local. En este módulo se integran las experiencias de los módulos anteriores y se utilizan estos aprendizajes para el diseño de la Acción Piloto. Las Acciones Piloto tiene un objetivo a corto plazo, acciones realizables y evaluables y capaces de ser sostenidas por una comunidad de aprendizaje.
Legazpi / Orio | Laudio | Deba | Beasain | |||
Arrasate | Donostia | Irun | Mutiloa |
2. Trantsizio-komunitateak
Trantsizio-gaitasunen gaikuntza-fasean parte hartzen duten pertsonen taldeak, programaren bigarren fase honetan, tokiko erronketarako irtenbide berritzaileei, esperientzien diseinuari eta ezarpenari buruzko hausnarketari ekingo dio.
Horrela, lortutako segurtasun-, errespetu- eta konfiantza-giroari esker, taldea Trantsizioko Komunitate bihurtzen da, eta helburu bat eta esperientzia berritzaile baten inplementazioa batzen ditu.
Horretarako, pertsona bakoitzak rol desberdina hartzen du, bere prestasunaren, lehentasunen eta gaitasunen arabera. Eusko Ikaskuntzako lantaldeak tresna kontzeptualak eta metodologikoak eskaintzen ditu parte-hartzaileek esperientzia pilotua beren herrian garatu ahal izan dezaten.
Legazpi II |
3. Komunitatearen kudeaketa eta transferentzia
Komunitateek udalerrian hausnarketa egiteko eta irtenbide bideragarriak garatzeko prozesuarekin jarraitzeko zentzua dute. Irtenbide kolektiboetara bideratutako prozesu kolektiboa da. Horregatik, Udaleko arduradunek hasieratik komunitatean inplikatuta egon behar dute.
Komunitateen kudeaketari dagokionez, gizarte-berrikuntzako komunitate baten diseinuan eta dinamizazioan datza. Trantsizioko konpetentzien moduluetan prestakuntza jaso duten parte-hartzaile batzuk dira komunitatearen buru.
Hirugarren fase honetan honako hauek konbinatzen dira: maila teorikoan gaitzea, Erkidegoko talde liderrak informazioa transferitzea bertan sartzen diren pertsona berriei, eta esperientzia berritzaileak diseinatzea eta inplementatzea herrian antzemandako erronketako bati erantzuteko.
Legazpi III | ||||
Gai-multzoak
Trantsizio demografikoa | Trantsizio ekologikoa | Belaunaldiartekotasuna | Bizitza betea | Gazteria |
Solasaldiak
Podcast
PROiektu kudeatzailea:
Garapen Iraunkorreko Helburuekin bat datorren proiektua: